»Tekaški zid« več ne obstaja, izboljšanje vzdržljivosti

Fraza »tekaški zid« pomeni izpraznitev glikogenske zaloge – tekaču oziroma športniku zmanjka goriva. Torej vira energije, ki nastane pri pretvorbo ogljikovih hidratov oziroma sladkorja. 

Naše telo ima kapacitete za skladiščenje glukoze zelo omejene, do 500 gramov pri dobro treniranih športnikih. 

Prepričanje, da so ogljikovi hidrati nujno potrebni pri športu je globoko zakoreninjeno a številni vrhunski tekači na dolge proge, kolesarji na kolesarskih dirkah , triatlonci,… ki se držijo keto ali LCHF smernic načina prehranjevanja dokazujejo nasprotno.

Ko telo postane prilagojeno na maščobe, »fat adapted«, to pomeni nepretrgano zalogo energije, ki ni odvisna od neposrednega vnosa hrane.  Adaptacija na maščobe oziroma sam proces, ko telo začne s procesi presnove maščobe in zagotavljanjem konstantne energije ni hipen, in traja najmanj dva tedna. V okviru tega je za športnike tudi pomembno, da skrbijo za dodaten vnos elektrolitov in hidracijo.

Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism 2011: Fat adaptation in well-trained athletes: effects on cell metabolism

Pri tem naj omenim odlično prispodobo Dr. Rojnika, slovenskega farmacevta in triatlonca: »Ogljikovi hidrati so kot papir. Hitro zagorijo in sprosti se veliko energije. A ta hkrati tudi hitro ugasne. Maščobe pa so kot oglje -nekaj časa traja, da se vnamejo, vendar potem zanesljivo tlijo in so idealno gorivo na dolgi rok. Ne nihaš.« 

Pionirja tega področja Dr. Phinney in Dr. Volek v številnih raziskavah dokazujeta, da je fizična in psihična moč dosti večja pri športnikih v ultra vzdržljivih športih, ki so popolnoma prilagojeni na maščobe kot vir energije v primerjavi z športniki katerih vir energije so ogljikovi hidrati.

Obširneje nekaj raziskav:
European Journal of Applied Physiology and Occupational Physiology 1994: Enhanced endurance in trained cyclists during moderate intensity exercise following 2 weeks adaptation to a high fat diet

Metabolism 2016: Metabolic characteristics of keto-adapted ultra-endurance runners

European Journal of Sport Science 2015: Rethinking fat as a fuel for endurance exercise

Sports Medicine 2015: Re-examining high-fat diets for sports performance: did we call the ‘nail in the coffin’ too soon?

Priporočam ogled filma: CEREAL KILLERS 2: RUN ON FAT





#fitpiskotek #fitcookie

zapri Na spletnih straneh FITpiskotek.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli
nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.